Qube

Förra helgen var jag och min polare Vid* ute på en club som kallas Qube. Allt var Vids ide.
Inne på Qube fanns det massor - med betoning på massor - av fillipinare, Libaneser och.... bögar! Wtf?!
Eller ja, massor av bögar är väl att ta i, men jag och Vid lyckades förstås gå förbi dessa killar som hade samlats på ett och samma ställe. Framför baren.
Det första som hände var att en av dom tog tag i mig och sa på en väldigt snuskig och halvdålig engelska "Jår a very najs båy" (You're a very nice boy). Jag blev rädd men tänkte att när jag ändå stod framför baren och handlade så kunde jag lika gärna slänga ett par ord med dom. Det var ju succe. Ur deras synvinkel.
Att börja prata med en homosexuell här nere verkar vara rena inbjudan från deras syn på det hela.  
Jag började vika undan litegran men 2 av dom fortsatte med deras, förmodade, plan...
Helt plötsligt spriger det fram en trejde kille i rosa (Hel-rosa!!) skjorta och buttar undan dom två killarna som fortsatt att prata med mig. Han hade blivit avis på de två andra och ville visst själv få lite uppmärksamhet. Så blev inte fallet.
Jag och Vid garva lite och gick vidare.
   Senare på kvällen så träffade jag en riktigt fin och trevlig tjej. Jane var hennes name (hehu) och vi hade riktigt kul.

Igår så klev en av de alla bowlingspelare här nere i Qatar in på pappas och mitt kontor. Vi hälsade och gaggade litegran sådär som alla araber jämt gör. Innan han drog så gick han fram till mig och sa: Do u know Jane?
Efter hjärnkontoret började greppa vad han sa så sken jag upp som en sol och sa "Yes, i met her at Qube last week!".
Han började garva och sa "Thats my ex!". Jag blev lite tagen på sängen och visste inte riktigt hur jag skulle reagera... Men jag garvade, gjorde high-five (som han introducerade till själv) och tog det hela med ro. Jag brydde mig inte något nämnvärt, men det kändes lite skumt. Vad säger man om en sån sak till en arab? Hade det varit en svensk så hade jag nog ryckt på axlarna och insett att alla-är-med-alla inte bara gäller i skogarna. ;)
Men han tog det hela med ro och så gjorde jag.

Nog om det. Lena Philipson - It hurts spelades för fullt igår på den ledande radio-kanalen här nere i Qatar. Hysteriskt fnissigt tyckte jag. Som den gången dom lirade Basshunter - Botten Anna i svensk version.

På lördag börjar turneringen som vi jobbat på för fullt i några veckor nu.
Men som alla andra gånger så uppstår det problem. Problem som egentligen inte är något problem i och med att allt redan är fixat. Men dom älskar verkligen att krångla till saker till det yttersta här nere. Exempel på det orkar jag itet skriva ner, dom skulle bli alldeles för långa och många och jag skulle förmodligen kunna ge ut en bestseller-book. Kategorin skulle vara humor.

Vet ni vad ursprungsnamnet till Indiana Jones var? Indianen Jöns.
Och sen har vi Livvakterna som hade två olika ursprungsnamn; HIV-vakterna och HIV-akterna. Båda röstades ner.

Nu ska jag fortsätta jobba! På återseende!! Ciao


- * Vid är urpsrungligen från Serbien men har bott i ca "1003" olika länder innan han bosatte sig här, och har haft minst ca 55 olika brudar i varje land. Allt enligt egen utsagdo. Dock så har jag lirkat lite på det och han har med ett litet smile sagt att dom kanske inte var så många (nu e 55 bara ett påhittat antal av mig, men ni fattar), men nånstans i närheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0