Nytt!

Nytt, nytt, nytt! Allting är nytt! Tom. mina kalsonger är nya idag!

Nu befinner jag mig äntligen i Qatar. Och ja, det är varmt. Och ja, det är skönt. Väldigt skönt... Det är sååå himla skönt med värme och lite (med betoning på lite) kläder... Ni skulle bara veta. Ni kan ju förstås inte veta. Ni befinner ju i raka motsatsen till vad jag gör. Men ni får väl springa runt ett tag till i slask, regn, blåst, mörker, jobbig snö osv osv, och invänta sommaren.
Nej, nu börjar jag nästan bli elak. Men om ni undrar ska jag skriva tepmperatur för varje dag som går... Så ni inte tror att jag, liksom, brinner ihjäl....

Nog om det! (fast det är verkligen jättevarmt här!)
Som ni märker har jag gjort en alldeles egen blogg för min, kanske något längre, vistelse här i Qatar.

Resan gick finnemang. Tänker inte ge något detaljerat skit om den då det förmodligen inte finns något intresse från någon om hur det är att sitta på ett flyg och ha svårt att sova, sitta trångt, äta mat, dricka gratis öl osv.
En kul grej dock! I Frankfurt, där jag mellanlandade, så hade dom visst fått för sig att det var jul; http://charliearab.bilddagboken.se (Jag har tom en ny bilddagbok för hela spektaklet!)

Pappa har berättat för mig om en höna som typ bott utanför farsan under dom senaste veckorna. En höna som även blivit väldigt tam. Hönan är numera borta men har ersatts av en hel drös med andra hönor och nån tupp. Så varje morgon står dom utanför och kacklar efter mat. Vilket dom också får. Vilket i sin tur resulterar i massiva bajs-orgier utanför pappas dörr på baksidan. Men det gör inget. Dom är så roliga att titta på. Skyldig till detta är pappas granne som nyss flyttat in och skaffat höns.

På pappas jobb håller jag på att lära mig ett program på datorn som jag ska få jobba med under en turnering, och samtidigt tjäna lite pengar. Pappa fixade en mapp på sin dator som var min mapp med hela programmet i, där jag kan kila in när jag vill och leka och lära mig då det är en kopia av allt. Pappa fixade även en mapp åt Machmod på sin dator (som även han jobbar med samma sak, men är lite mer...hmm.. "svårlärd", om man kan uttrycka sig så) så inte han skulle bli svartsjuk på mig; "Dom är sånna här nere", förklarade pappa.

Igår såg vi en kille som stod mitt i vägen och sopade bort sand mellan några stolpar. Pappa suckade och sa;
  - Sopa sand mellan stolpar.... Vilken ambition.
Då skrattade jag. Hejdlöst.

Idag när vi stod utanför bowlinghallen sa pappa;
   - Den där killen har sorgedag idag!
   - Öhh, va?
   - Ja, han har ju brallorna på halvstång! (Killen i frågade, som var väldigt lång, arbetade utanför bowlinghallen och hade en något för kort arbetsklädsel på sig, varpå man såg väldigt mycket av smalbenen på han)
Då skrattade jag ännu mer.

Så, det var dagens inlägg!
Det kommer uppdateras lite titt som tätt både här och på min bilddagbok.
Ha det fint!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0