Garvböl!!!

Är inte det här en av de roligaste trådarna ni läst på flashback?
https://www.flashback.org/t330679

Tidigt imorse kom farsan in i mitt sovrum i den (enligt honom när man befinner sig hemma) obligatoriska klädseln, kalsonger och skjorta, och väckte mig.
Som vanligt - när jag är sådär dödligt trött så jag nästan tycker att det vore värt att bli skjuten istället för att gå upp - så försökte jag spela död för att aaaaabsolut inte behöva gå upp tidigt. No success! Pappa trodde som vanligt inte på mig. Han bara garvade och gick ner.
Idag har vi haft mycket för oss. Oj, oj, oj, oj, oj, oj vad mycket vi har haft för oss. Alltså... oj, oj, oj, oj, oj, oj, oj vad grejer... Ni borde absolut få veta det.... Helt seriöst alltså! Crazy! 
...................................... Så nu ska jag berätta.

Först åkte vi ut till "The Pearl" eller "Se pörl" (franskt uttal!!) och tog en fika. The pearl (Se pearl) är en konstgjord ö. Med en massa båtar. Stora jävla båtar! En massa kafféer. En massa sol. Det blir en ganska stor massa till slut. Kan Du räkna ut volymen på den?
Efter det styrde vi kosan mot "systembolaget". Eller systembolag och systembolag. Ett ställe med stort urval av öl, cider, vin och sprit, som inte kallas nåt. Det enda "systembolag" dom har här i Doha (huvudstaden i Qatar!). På vägen dit hände det en väldigt fnissig grej.
Farsan blir mer eller mindre "prejjad" ut till kanten i en enfilig väg som viker åt höger från huvudgatan. Nån ung arab har tydligen nyss fått en leksak (en bil) och bestämmer sig för att leka allan ballan i den. Det skulle den unge araben aldrig ha gjort...
Man verkligen ser hur svarta dammoln dyker upp i ögonen på farsan och ånga börjar nätt och jämt sippra ut ur öronen.
Jakten är igång!!! Medans araben swishar förbi efter att nästan ha tagit död på oss tar farsan upp jakten i en hisklig fart! Han lyckas åka ikapp både en och två gånger och väljer båda gångerna att peka finger åt den unge araben. Vilken hämnd! Hade jag varit farsan hade nog den där unge mannan haft en bil mindre. Hur som helst. Detta hänsynslösa pekandet gillas ICKE! Nu är det araben som ser svart och åker ikapp och pekar finger med BÅDA fingrarna! Utan att hålla i ratten! Det leder till en riktigt fingervisnings-orgie! Fingrar slängs kors och tvärs i luften och dom svarta blickarna möter varandra som kall och varm luft i himlen! Hur ska detta sluta?!
Då kommer farsan på den briljanta idén att slänga fram sin hightech-kamera och börja fotografera karlfan mitt under biljakten och fingervisnings-orgien. Jag som sitter bredvid måste förstås hålla i ratten, annars åker vi av vägen på köpet och dör!!!
När vi kommer fram till ett rödljus så hamnar förstås dom både fingervisnings-kämparna bredvid varandra. Farsan med kameran i högsta hugg och araben som modell. Det slår om till grönt. Vi gör en u-sväng och kör tillbaka. Den unge araben rakt fram...
Vi andra garvar oss harmynta och försöker smälta vad vi just har bevittnat.

Efter inhandling av sprit så åker jag, Ronnie och Monica till ett arabiskt kaffé och röker vatten-pipa och äter gott. Fy fan vad det är schysst! Mintsmak är bajset!
Efter det blir det en kaffe vid havet. Också det riktigt schysst.
Bowlinghallen. Ronnie fixar ny server åt en arab så han kan glo porr. Jag sitter bredvid och tycker det är roande.
Sen så äter vi på en indisk restaurang. Det var gott.
Så, nu har ni fått reda på vad vi haft för oss idag.
Oj, oj, oj, oj, oj vad mycket vi haft för oss.

Imorgon blir det bad. Det är ganksa skönt att bada när det är ca 30 grader ute!

Godnatt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0