Gone baby gone

Igår drog Ronnie och Monkan hem efter en väldigt rolig vecka här nere i Qatar. Vi har hunnit med typ det mesta, men långt ifrån allt som går att hinna med här nere. Blev ju inget kamel-safari!!

Men skit i dom nu! Jag är ju kvar!

Att beställa kaffe i bowlinghallen (där min stora, starka pappa jobbar) är verkligen inte det lättaste.
Jag vet inte hur många gånger man har fått ett glas med varm mjölk när man säger att man vill ha en kaffe med mjölk - no sugar! Det går riktigt inte in hos servitörerna. Likförbannat kommer dom med den där varma mjölken!
Jag och Monkan beställer förstås kaffe med mjölk och socker. Vem kan liksom dricka annat, döh?!
Det är alltid Ronnie som råkat ut för detta vansinne! Men igår fick vi förklarat för oss att man ska beställa kaffe - without sugar. Vi har hela tiden sagt kaffe med mjölk, no sugar. Simple as that. MEN TYDLIGEN INTE!!! Vad korkade vi har varit som inte fattat att man måste vända på det hela, då mjölken "FÖRSTÅS" är obligatorisk i kaffet här nere. Det är ju vi som varit dumma. Inte servitörerna som tydligen bara förstår vissa meningsuppbyggnader. Man behöver ju inte alltid vara den smartaste för att få ett jobb, men det här tar fan priset!

En annan kul grej hände igår.
Vi var på ett hotell där vi badar, solar och äter osv. Vi beställer in mat och börja gluffsa i oss. Jag märker att jag inte fått in min aioli som är livsviktig för den rätt jag beställt. Ja, jag är nästan ebredd att gå så långt och säga att det mer eller mindre är en nära döden-upplevelse utan den. Hur som helst. Jag kallar på servitrisen och ber då om att få min viktiga dressing. Visst, säger hon och springer bort för att fixa. Tillbaka kommer hon med... olja?!
MÄäään Näääääääjjjjjjj!!!!! Jag vill inte ha nån olja! AIOLI, sa jag! A-I-Å-L-I! Majonnäs och vitlök och kanske lite annat skit om ni brukar ha i det.
Okej, säger hon. Går iväg och kommer inte tillbaka istället... Hahaha. Alltså. Vi satt en bra jäkla stund och hade roligt över det. Hur övertydlig med grejer ska man behöva vara?
Nästa gång ska jag helt på allvar beställa in en tallrik med skit. Bara för att se vad dom kan hitta på för skoj då.

Att gå ut på klubar har numera blivit ett mission impossible här nere. Man ska fan i mig ha medlemskap precis överallt! Förut var det bara att traska in på första bästa ställe och börja partaja. Men icke sa nicke. Nu jävlar är det andra bullar!
Men när vi väl hittade en riktigt schysst klubb där man inte behövde medlemskap så sket det sig ändå. Ronnie hade förstås ingen tröja på sig med krage. Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck.
Allah är verkligen inte på min sida jämt.

Nä nu skiter jag i bloggen i nån dag igen och fortsätter med allt skoj man kan göra här. Typ dricka sand, leta olja osv...

TJAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0