Så där ja...

Då var man äntligen i Qatar.
Måste bara dela med mig lite av resan hit, så ni får en inblick i hur jäääävla ballt allt var och hur jävla coola vi är när vi sitter som tre lurkar (lökar) och dricker medköpt sprit som vi häller i våra color på planet.
Well...

Jag åkte hit med Ronnie och Monika. Ronnie är pappas bästa väns (Isa) son och Monika är Ronnies polare.
I fredags drog jag till Sthlm för att slagga över hos Ronnie. Resan dit gick okej, om man bortser från att jag var nära på att missa tågjäveln till Sthlm! Ett tåg -som var på väg FRÅN sthlm- var försenat och skulle komma till spår tre kl 16:04. Mitt tåg skulle även det gå fårn spår tre fast kl 16:08. 16:05 dyker det upp ett tåg som kommer från Sthlm-hållet. Med andra ord så står jag där i godan ro och väntar på att tåget ska flytta på arslet så mitt tåg lite smidigt och snabbt kan ställa sig mitt framför fötterna på mig och låta någon snäll anställd bära in mig till min plats... Grejen var bara den att allt folk som stått och trängts som packade sillar nu springer in i detta tåg.
 - Va fan?! Ska alla till Karlstad idag eller?!, tänker jag och känner mig inte alls sådär smart som jag faktiskt är.
Börjar titta mig omkring under tiden allt mer och mer boskap packas in i tåget, och känner på mig att något är fel. Nej nu jävlar går jag och frågar någon vad det är som försigår här!
Mycket riktigt, tåget är PÅ VÄG till Sthlm. Okej, tack för den! Schysst att ni klargör det från första början!!!!! AARGH!!!!

Hur som helst, väl framme i Sthlm möter Ronnie mig och säger att kylen är full av öl och vi ska ut på jobbfest senare under kvällen. Plus att jag inte har något val och måste följa med. Attans, jag som så jättegärna inte ville dricka öl en fredag efter en hel veckas slit på jobbet... NAT!
Ge mig!, skrek jag och vi började sörpla. När sedan Monika kommer så drar vi ut för en fräsig utekväll i Sthlm-stad. Vi glider dit och vi äter jättegott, dricker och kollar på nån rock-tävling med företag som har olika band. Dom var faktiskt jävligt bra! Speciellt det sista bandet som lirade jälvigt bra och som vann hela skiten. Dom hade Linda (som är lärare i klassen jag jobbar i) älskat. En massa gammal rock med bla Kizz och lite annat skit.

Nåväl.
Dagen efter är det bara att dra sig upp ur sängen och glida iväg till Arlanda.
Resan till Istanbul är soft. Jag sover bort halva resan. Eller ruset, välj själva.
I Istanbul får vi vänta i ca 4h. Inte lika ballt. Men när man ändå är där kan man ju lika gärna glida runt och se sig omkring och titta efter flygvärdinnor. Det var vi bra på upptäckte jag.
Ronnie köper en flaska rom, jag köper cola. Romen är försluten i en plastkasse så den fick vi igenom utan problem. Dock så var det svårare för mina cola-burkar; 

 - You have coca-cola!
 - Ehm,... Yes?
 - Give it to me!
Jag bah. Okeeejjjjjjjjjjj. Härrå, kärring.

Så inne på planet sitter vi (som dom där tre lurkarna ni vet) och beställer in cola-glas efter cola-glas och blir bara roligare och pratigare. Ett glas av ca femton var det rom i som vi i smyg hällde upp. När vi senare gick av planet så stod alla flygvärdinnor och kollade på oss med sånna där jaja-vi-vet-vad-ni-höll-på-med-stick-från-planet-så-snabbt-som-möjligt-nu-ögon.
Och nu är vi här.
Denna dagen har varit slö, för vi var alla väldigt trötta.
Blev ett besök hos restaurangen och i några affärer.

Nu.... är... jag....trött....

Tjarrrååå!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0