Qatars skönaste

Måste väl ändå vara Adel Al Saudi? För er som inte hört talas om honom tidigare kan jag (väldigt kortfattat) tala om att han är en av Qatars skönaste snubbar med 110% självförtroende what so ever. Han är alltid alfahanen, har brudar i vartenda land (men vem har inte det, dööhh), vet alltid svaret på allt osv.
Just nu pågår ytterliggare en (av alla i mängden) bowlingturnering som Adel är med och jobbar vid. Jag har träffat honom några dagar i rad och varje gång sett honom i snygga och välvårdade kläder. Då jag inte kan låta bli att credda Adel och spela med i hans eviga tro på sig själv som the one så är jag snäll och talar om för honom vilken snygg tröja han har på sig. Det visste förstås Adel innan jag ens hunnit öppna käften. Han tar mitt beröm som om det vore det mest självklara på jorden och lyfter upp tröjan och visar magen! Han menar förstås att tröjan blir snygg av att hänga över hans kropp. Och i synnerhet magen då. För mig är det en helt vanlig mage. Varken mer eller mindre. Adel förklarar;

 - You know.. I've been working out a half year ago. For one month. It still here.. You see?

Adel är alltså fullständigt övertygad om att hans enmånads-träning för ett halvår sedan fortfarande hänger i. Visst är det så!, sa jag.

Adel har ibland lite svårt med det engelska språket. Speciellt när det kommer till svordomar. Igår var inget undantag.
I pappas kontor i bowlinghallen så jobbar det nu några reportrar från Kanada och England under turneringen.
I slutet av gårdagen så är det jag, en engelsman, pappa och Adel här inne. Vi hamnar i en diskussion som rör en viss spelare som har spelat lite halvslött ett tag. Adel kläcker då något som jag inte kommer glömma under första nattsömnen.

 - He is... fucking....

Då jag vet Adels bristande kunnande i svordomar så vet jag precis vad han egentligen menar. Det vet dock inte engelsmannen. Han tittar upp med en undrande blick. Jag tittar på honom. Pappa tittar på Adel. Jag och farsan börjar garva. Engelsmannen, fortfarande med en undrande blick mot Adel...
Jag förklarar hur det ligger till. Adel menade förstås att kilen i fråga hade gjort bort sig, spelat dåligt. Med andra ord "messed up", playing bad or whatever. Det var alltså inte så att snubben som lirade fick för sig att ta en paus och gå och pippa med första bästa mitt under tävlingen.
Hahaha, Adel's back! Adel har inte förstått vad ordet "fucking" betyder riktigt än. Vilket jag tycker är kul. Då får man skratta lite till...

Träffade även Rodjen för några dagar sen. Det första karlfan säger till mig är att jag ser smalare ut;

 - You were like this last time (drar ut armarna från kroppen vid sidan av magen).

Jag blev mållös. Fick sånna där bilder i skallen när man håller på och roundhouse-kickar halv jordklotet och förstör allt i sin väg, släpper atombomb över........ Eehh. Just ja, Rodjen stod ju här. Han kan jag inte bli arg på. Den lilla lönnfeta indiern ska inte stå här och tala om för mig att jag varit fet! Mig veterligen har jag nog aldrig setts som fet. Men tydligen om man är indier och frispråkig. Jag bah, eehh okejjjjj. Heråå!

Pappa har hånat mig i ca 1 och en halv veckas tid ang. min mobil som enligt honom är en slags hedenhös-variant på mobil. Så i morse begav vi oss mot en köpcentrum för att inhandla en ny. På pappas begäran förstås. När jag väl valt ut den jag vill ha och hela det där köret så springer killen iväg och hämtar en öppnad kartong. Inte nog med att den var öppnad, det fanns inget batteri-helvete till mobilen! INGÅR DET INTE BATTERI HÄR ELLERRRRRRR?! Jo, det gör det ju förstås. Men tyvärr fanns det inte i den kartongen och några fler (oöppnade) kartonger fanns inte på lager. Han ville att vi skulle komma tillbaka klockan 1. Du troräva?!

TJARÅÅÅ!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0